GRATIS VERZENDING | Bij bestellingen boven €35

Wetenschappelijk bewezen anti-aging supplementen en vitaminen – mythes versus realiteit

Wetenschappelijk bewezen anti-aging supplementen en vitaminen

Als je de eindeloze lijsten met anti-aging supplementen en huidverzorgingsproducten doorneemt, raak je gemakkelijk overspoeld. Een crème die je fijne lijntjes kan uitwissen en je rimpels kan verminderen klinkt verleidelijk. Nou ja, tot het moment dat je portemonnee leeg is, maar je huid er hetzelfde uitziet en aanvoelt als voorheen.

Maar laat je daardoor niet ontmoedigen. De truc is om wetenschappelijk bewezen anti-aging supplementen te kiezen. Vitamine A, collageen en NMN – dit zijn slechts enkele voorbeelden van supplementen die hun effectiviteit hebben bewezen. Als u benieuwd bent naar de mythe versus de werkelijkheid over anti-aging supplementen, hebben wij alles verzameld wat u moet weten over de beste supplementen op de markt.

Wetenschappelijk bewezen anti-aging supplementen – een volledige lijst

Curcumine

Als de hsCRP-niveaus gedurende langere tijd hoog blijven, is dat een teken dat er sprake is van chronische ontsteking, die nauw samenhangt met stofwisselingsstoornissen en hart- en vaatziekten. Gelukkig is er een oplossing (in feite een lekkere). Curcumine, een krachtig polyfenol uit kurkuma, kan wonderen verrichten voor uw lichaam. Bij correct gebruik kan het werken als een natuurlijke ontstekingsremmer.

Volgens studies kan een supplement met tot één gram curcumine per dag de oxidatieve stress verlagen en ontstekingsmoleculen (zoals hsCRP) verminderen. Daarom is het vooral gunstig voor mensen die worstelen met het metabool syndroom, obesitas of diabetes.

Groene thee-extract

Het drinken van groene thee is niet alleen goed voor je smaakpapillen. Het kan de sleutel zijn tot longevity! De reden waarom groene thee wordt beschouwd als een van de beste anti-verouderingssupplementen is dat het kan helpen bij ontstekingen, zenuwschade en oxidatieve stress. Catechinen, die in groene thee voorkomen, zijn indrukwekkende antioxidanten, die op vele manieren een gezonde veroudering ondersteunen.

Het enige nadeel: het kan een hele uitdaging zijn om genoeg groene thee te drinken om er de vruchten van te plukken. Eén kopje is niet genoeg. Volgens de wetenschap zorgen drie kopjes thee voor een vermindering van 20% van het risico op cognitieve achteruitgang voor volwassenen. Het drinken van meer (vijf kopjes per dag) kan het risico op allerlei vormen van sterfte aanzienlijk verminderen.

De beste optie om te genieten van de magie van groene thee is het gebruik van groene thee extract supplementen. Studies hebben aangetoond dat deze vooral waardevol zijn voor vrouwen in de postmenopauze en met een borderline hoge body mass index. Maar wees voorzichtig – te veel groen extract kan je maag van streek maken.

Misschien vind je dit ook leuk: Welke supplementen neemt Dr. David Sinclair?

Quercetine

Stelt u zich eens voor dat u mooi oud zou kunnen worden door het nuttigen van uw favoriete voedingsmiddelen en dranken, zoals wijn, noten en zwarte thee. Het blijkt mogelijk – met behulp van quercetine, een flavonoïde met veelbelovende ontstekingsremmende effecten.

Maar de echte sensatie ligt in het potentieel om risicofactoren voor hartziekten, zoals hoge bloeddruk en cholesterol, te beïnvloeden. Studies hebben gemengde resultaten laten zien, waardoor wetenschappers verder onderzoek moeten doen naar de optimale dosis en duur van het supplement. Desondanks zijn quercetine-rijke voedingsmiddelen zoals uien, broccoli, appels en bosbessen een goede manier om deze potentiële gezondheidsbooster in uw dieet op te nemen.

Hoewel er meer onderzoek nodig is om de positieve effecten van quercetine volledig te begrijpen, kan het zeker geen kwaad om uzelf te trakteren op wat broccoli en bosbessen.

Zombiecellen of senescente cellen verwijderen met quercetinesupplement

Fisetin

Fisetin, een flavonoïde die voorkomt in verschillende vruchten en groenten, waaronder aardbeien, appels, druiven en uien, is de krachtigste senolytische stof. Senolytica bevorderen anti-veroudering, en Fisetin, een plantenextract, is er een uitstekende bron van.

Fisetin kan degeneratieve verouderingsprocessen tientallen jaren vertragen met zijn eigen unieke biologische eigenschappen. Het helpt zelfs beschermen tegen kanker, diabetes type II en obesitas en in menselijk onderzoek om de resultaten bij slachtoffers van een beroerte te verbeteren. Door kwaadaardige veranderingen in cellen te helpen voorkomen, ruimt Fisetin disfunctionele senescente cellen op en laat gezonde cellen gedijen.

NAD+, NR, NMN

Als u op zoek bent naar wetenschappelijk bewezen anti-aging supplementen, dan moet u kennismaken met nicotinamide adenine dinucleotide (NAD+). Simpel gezegd is het een molecuul dat een belangrijke rol speelt in vele processen in uw lichaam. Van DNA-herstel tot energieproductie – het is een ‘must’ voor uw lichaam om goed te functioneren.

Helaas, als we ouder worden, dalen onze NAD+ niveaus op natuurlijke wijze. Als dat gebeurt, moet ons lichaam de strijd aangaan met ouderdomsziekten. Maar er is toch licht aan het eind van de tunnel. Om het NAD+-niveau te verhogen kunt u nicotinamide mononucleotide (NMN) en nicotinamide riboside (NR) gebruiken, die speciaal voor dit doel zijn ontwikkeld.

Het gebruik van deze supplementen is nog betrekkelijk nieuw, daarom moet er meer onderzoek worden gedaan om de doeltreffendheid ervan volledig te begrijpen. De resultaten lijken echter veelbelovend. In een klinisch onderzoek bleek het gebruik van twee gram NR per dag gedurende 12 weken de NAD+-niveaus te verhogen

Resveratrol

Resveratrol is een polyfenol in druiven, bessen en pinda’s en staat bekend als de “rode wijn” chemische stof. Sirtuïnes zijn eiwitten die cellen gezond houden, en het Sirt1 (sirtuin1) gen regelt de levensduur van cellen. Resveratrol activeert deze specifieke genen, sirtuïnes genaamd, die in wetenschappelijke studies de levensduur van fruitvliegen en gisten hebben verlengd.

Met zijn gunstige effecten van calorierestrictie helpt resveratrol diabetes en hartziekten te voorkomen door een langere levensduur van de cellen te bevorderen. De meeste resveratrolsupplementen zijn afkomstig van polygonum cuspidatum, een reuzenknoop die vooral in China en Japan wordt geteeld. De aanbevolen dosis voor consumptie ligt tussen 100 mg en 1 gram per dag.

Collageen

Naarmate de jaren verstrijken, verliest u huid geleidelijk haar elasticiteit, wat resulteert in vervelende rimpels, een duidelijk teken van veroudering. Dat komt door de afnemende productie van collageen, het eiwit dat de structuur van uw huid in stand houdt. Gelukkig hebben recente studies aangetoond dat het innemen van collageensupplementen een uitstekende oplossing kan zijn.

Vrouwen die 12 weken lang een collageensupplement innamen, ondervonden aanzienlijke verbeteringen in de hydratatie, ruwheid en elasticiteit van hun huid. Andere studies hebben ook aangetoond dat collageensupplementen rimpels kunnen verminderen, de hydratatie van de huid kunnen verbeteren en de nagelgroei kunnen bevorderen.

Maar voordat u zich naar het supplementenrek haast, moet u er rekening mee houden dat sommige onderzoeken zijn gefinancierd door fabrikanten van collageenproducten. Of je nu de voorkeur geeft aan poeders of capsules, er zijn genoeg collageenopties beschikbaar om je te helpen er op je best uit te zien en je goed te voelen.

Hyaluronzuur

Hyaluronzuur, een krachtige vochtinbrenger, staat erom bekend dat het je huid stralend en gehydrateerd houdt. In onze jeugd houdt onze huid water vast en brengt het vocht in balans. Naarmate we ouder worden, verliezen we dit vermogen. Dit resulteert in een zichtbaar verlies van stevigheid, plooibaarheid en een verminderd uiterlijk van volheid en soepelheid.

Hyaluronzuur heeft ook krachtige anti-aging eigenschappen. Het wordt gebruikt als een natuurlijk alternatief voor synthetische fillers. De vochtbindende eigenschap van hyaluronzuur is belangrijk bij huidveroudering. Het is een natuurlijk ingrediënt dat door het lichaam wordt geproduceerd en overal in het lichaam wordt aangetroffen. Het is ook een enorm effectieve antioxidant door de vrije radicalen in de huidcellen te beheren en ze te beschermen tegen schade.

Crocin

Op zoek naar de waarheid achter anti-aging supplementen? Een goede optie op de markt is crocine – een carotenoïde pigment dat veel gezondheidsvoordelen biedt. Het is dan ook geen wonder dat saffraan, dat crocine bevat, zowel populair als prijzig is in de Indiase en Spaanse keuken.

Maar de krachten van crocin gaan veel verder dan alleen de smaak. Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat het verschillende gezondheidsvoordelen biedt, zoals kankerbestrijding, ontstekingsremming, angstremmer, antidepressivum en diabetesremmer. Niet alleen dat, maar het blijkt ook te beschermen tegen cognitieve achteruitgang die gepaard gaat met leeftijd.

Studies hebben aangetoond dat crocin kan fungeren als een schild tegen leeftijdsgerelateerde zenuwschade door de strijd aan te binden met schadelijke verbindingen die bijdragen aan veroudering. Daarnaast kan het ook menselijke huidcellen beschermen tegen veroudering door ontstekingen te verminderen en bescherming te bieden tegen celbeschadiging door UV-licht.

Gezien de kosten van saffraan is het wellicht praktischer om te investeren in geconcentreerde saffraansupplementen.

Selenium

De volgende op onze lijst van wetenschappelijk bewezen anti-aging supplementen is selenium. Het mineraal biedt vele voordelen. Door het in uw dagelijks leven op te nemen, beschermt u zichzelf tegen kanker (waaronder huidkanker). Het is ook bekend dat het helpt bij het vertragen van het verouderingsproces. Met selenium blijft de elasticiteit van uw weefsel beter behouden en ziet het er dus gezonder uit.

Dus wat kunt u eten om het waardevolle mineraal in uw lichaam te krijgen? Zorg voor veel zeevruchten, volkoren granen, eieren en knoflook. Er is enig onderzoek dat stelt dat selenium ook heilzaam kan zijn als het oraal wordt ingenomen of op de huid wordt aangebracht. Dit gebeurt meestal met L-selenomethionine, dat kan helpen bij UV-bescherming.

De meeste onderzoeken naar selenium zijn uitgevoerd op dieren, dus er is meer werk nodig om te begrijpen hoe het van invloed is op mensen.

Misschien vind je dit ook leuk: De effecten van intermitterend vasten op gezond ouder worden

Spermidine

Een ander indrukwekkend anti-verouderingssupplement is spermidine. Hoewel het geen wondermiddel is, biedt het onmiskenbare gezondheidsvoordelen. Van verbeterde haargezondheid tot betere vruchtbaarheid – nu al toont de wetenschap aan dat spermidine supplementen geweldig zijn, vooral voor een lang leven.

Naarmate we ouder worden, daalt onze natuurlijke spermidine spiegel. Een oplossing is het consumeren van voedsel met veel spermidine (zoals paddenstoelen, broccoli, bloemkool, granen en kaas) of het gebruik van supplementen (die van ons zitten boordevol zink en vitamine B!).

Spermidine supplement bestellen voor meer energie

Anti-verouderingsvitaminen

In een wereld vol verwarrende gezondheidsadviezen is het goed om te weten dat er enkele eenvoudige, wetenschappelijk onderbouwde antwoorden zijn. Een daarvan is het nemen van bewezen anti-verouderingsvitaminen. Dit zijn vitaminen waarvan uit onderzoek blijkt dat ze ons kunnen helpen jong en gezond te blijven.

Vitamine A

Als u door uw schoonheidskastje gaat, is de kans groot dat u minstens één product tegenkomt dat retinol bevat. De afgelopen jaren heeft het de bijnaam gekregen van de superheld van de huidverzorging. Dat is geen verrassing – dit geweldige ingrediënt kan uw huid zachter, gladder en stralend maken.

Retinol, ook bekend als vitamine A, werkt echt als bij toverslag. Helaas kan ons lichaam de voedingsstof niet op natuurlijke wijze aanmaken. De enige oplossing is het nemen van supplementen. Dankzij de vele voordelen is dat de moeite waard! Vitamine A stimuleert niet alleen uw collageenproductie, maar helpt ook bij het verminderen van rimpels. En niet te vergeten – vitamine A kan ook uw gezichtsvermogen en immuunsysteem verbeteren en uw hart een welverdiende steun geven.

Vitamine C

De meeste mensen weten al dat vitamine C een belangrijke rol speelt bij het gezond en sterk houden van ons lichaam. Maar wist u dat het ook een krachtige antioxidant is die longevity kan verlengen? Dat klopt. De belangrijkste functie van vitamine C is het beschermen van cellen tegen oxidatieve schade, maar het is ook nuttig gebleken bij het reguleren van ontstekingen en andere lichaamsprocessen.

De vitamine heeft ook terrein gewonnen als een waardevolle aanwinst voor de gezondheid van de huid. Door het in uw dagelijks leven toe te passen, kunt u vele voordelen oogsten. Een betere hydratatie van de huid, bescherming tegen het ontstaan van rimpels en een betere collageenproductie – dit zijn slechts enkele voorbeelden.

proven Anti-Aging Vitamins

Vitamine D

Een ander supplement dat u niet mag missen? Vitamine D. U kent het misschien als de zonneschijnvitamine, omdat het wordt aangemaakt door blootstelling aan de zon. De laatste tijd wordt vitamine D echter benadrukt als een krachtige anti-verouderingsvitamine. Volgens onderzoek kan het zorgen voor een lang leven en de risico’s van verouderingsziekten verminderen.

Een van de manieren waarop vitamine D kan helpen om langer jonger te blijven, is door bescherming te bieden tegen UV-licht. Nog indrukwekkender is dat een studie uit 2016 ontdekte dat de vitamine de mediane levensduur met 33% kan verhogen.

Op zoek naar gezond eten? Bekijk onze blog over het ultieme langlevendheidsdieet.

Vitamine E

Net als vitamine D & K is vitamine E een in vet oplosbare vitamine. Vitamine E is een andere belangrijke antioxidant omdat het de celmembranen beschermt en schade aan de bijbehorende enzymen voorkomt. Vitamine E beschermt tegen de verknoping van collageen en stopt de oxidatie van lipiden die verband houden met veroudering en huidveroudering. Ze is essentieel voor de behandeling van rimpels, pigmentvlekken en de elasticiteit van de huid. Maar aangezien vitamine E in het lichaam toxische niveaus kan bereiken als het niet wordt gecontroleerd, moeten deze in vet oplosbare vitaminen nauwlettend in de gaten worden gehouden. Plantaardige oliën zoals zonnebloemolie, granen, haver, noten en zuivelproducten zijn enkele natuurlijke bronnen van vitamine E.

Conclusie – de waarheid over anti-verouderingssupplementen

Ouder worden is een onvermijdelijk en mooi onderdeel van ons leven. Toch is er niets mis mee om langer jeugdig te willen blijven. Dit is waar bewezen anti-verouderingsvitaminen, in combinatie met een evenwichtige voeding, regelmatige lichaamsbeweging en goede slaap, een echt verschil kunnen maken. Door deze vitaminen aan uw dagelijkse routine toe te voegen, neemt u een proactieve stap om het verouderingsproces te vertragen en uw algehele gezondheid te verbeteren.

De waarheid achter anti-aging supplementen is eenvoudig. Ze werken wel degelijk, maar alleen als u producten kiest die wetenschappelijk onderbouwd zijn. Kijk voor meer wetenschappelijk onderbouwde tips en hacks voor longevity kunt u terecht op onze blog. Samen kunnen we het ouder worden omarmen en tegelijkertijd optimaal profiteren van de gezondheid en vitaliteit die bewezen anti-verouderingsvitaminen bieden

 

hoogwaardige supplementen  Liposomale technologie Gemaakt in de EU Door derden getest lab

Ervaar het leven ten volle want je verdient het beste! Probeer de supplementen van Purovitalis!

Share:

Picture of Purovitalis News

Purovitalis News

Close

Prof. Dr. Andrea Maier

Prof. Dr. Andrea Maier is internist en hoogleraar veroudering (“longevity medicine”) aan de Vrije Universiteit in Amsterdam en de Universiteit van Melbourne, Australië. Ze bestudeert het verouderende lichaam en zoekt naar anti-verouderingsbehandelingen. Ze leidt het Center for Healthy Longevity in Singapore.
Waarom gaan we geleidelijk achteruit tijdens ons gemiddelde leven van meer dan 80 jaar? Kunnen we dat proces stoppen? Of misschien zelfs omkeren? En in hoeverre zouden we dat eigenlijk moeten willen? Maier geeft praktische tips over hoe we onze levensduur kunnen verlengen en tegelijkertijd gezond kunnen blijven.

Onderwerpen waar Andrea Maier het over heeft

  • Gezondheid
  • Veroudering en verjonging
  • Interventies om veroudering tegen te gaan
  • Gerontologie
  • Innovatie in de geneeskunde
  • Geneeskunde

 

Achtergrond Andrea Maier

Andrea Maier studeerde in 2003 af in de geneeskunde aan de Universiteit van Lübeck. Ze specialiseerde zich in interne geneeskunde aan het Leids Universitair Medisch Centrum en koos vervolgens voor de subspecialisatie Geriatrie. Hier begon haar onderzoek naar veroudering.

Waarom herhaalservice?

Bij het nemen van supplementen is consistentie de sleutel. Het kan een tijdje duren voordat u resultaten ziet, daarom is de herhaalservice kosteneffectief.

*vanaf €35 euro