GRATIS VERZENDING | Bij bestellingen boven €35

David Sinclair Supplements what does he take? his health and diet protocol

David Sinclair supplementen, wat neemt hij? Zijn gezondheids- en dieetprotocol

David Sinclair is geen nieuwe naam, zeker niet voor degenen die zich inzetten voor een gezonde levensstijl. Deze 52-jarige maestro is professor en onderzoeker aan de Harvard Medical School. Hij richt zich op veroudering, wat inderdaad een veelbesproken onderwerp is voor de huidige generatie die zich richt op het leiden van een gezonde en bevredigende levensstijl. Hij is ook medeoprichter van meerdere biotechbedrijven, waaronder Liberty Biosecurity Board, ArcBio, Metrobiotech, Genocea Biosciences, Sirtris Pharmaceuticals en nog veel meer. Bekijk een van zijn foto’s en je zult zien dat hij er met zijn 52 jaar nog vrij jong uitziet, terwijl de meesten van ons al bij het naderen van de 40 beginnen te worstelen met rimpels en andere tekenen van veroudering. Voor sommigen begint het verouderingsproces al op 30-jarige leeftijd.

Wat helpt deze getalenteerde onderzoeker om er zo jong en gezond uit te zien? Welke supplementen neemt hij om de effecten en tekenen van veroudering te vertragen? Laten we eens kort kijken naar de supplementen en voeding die David Sinclair dagelijks gebruikt.

De dagelijkse longevity routine van David Sinclair begrijpen

Laten we, voordat we de supplementen van David Sinclair bekijken, eens kijken hoe een dag in zijn leven eruit ziet.

Het eerste wat hij doet is veel vlees en gefrituurd voedsel vermijden. Volgens Sinclair kunnen zijn darmbacteriën daar niet goed tegen. Dit kan bij de meeste zware eters ook gebeuren. We hebben zowel goede als slechte bacteriën in onze maag, maar de goede bacteriën helpen bij de spijsvertering. De sleutel is dus licht voedsel met zo min mogelijk olie of bewerking.

David Sinclair Dieet

Een typisch dieet van David Sinclair zou bestaan uit wat kaas en groenten die samen gekookt worden of zelfs rauw geserveerd worden met wat dipsausjes. De focus is om het zo rauw mogelijk te houden, maar met mate. Een andere openbaring in het dieet van David Sinclair is dat hij al meer dan tien jaar geen grote woestijnmaaltijden meer heeft gegeten. Een lepeltje of twee kan echter geen kwaad. De sleutel is om controle en gematigdheid te oefenen.

Bovendien eet David Sinclair minimaal twee weken lang slechts één maaltijd per dag. Wat lichaamsbeweging betreft, rent hij drie keer per week minstens 20 kilometer op zijn loopband. Daarnaast doet hij ook aan lichte haltertraining met een hoger aantal snelle herhalingen voor meer kracht en een betere aerobe impact.

Sinclair beschouwt obesitas als net zo schadelijk als roken. Het is dus van cruciaal belang om een rationele BMI (Body Mass Index) aan te houden. Het ideale getal dat hij voorstelt ligt tussen 23 en 25. Onlangs zijn quercetine en fisetine toegevoegd aan het dieet van David Sinclair. De eerste helpt bij een snelle immuniteitsboost en vermindert allergieën. Fisetin werkt als antioxidant, een cruciaal ingrediënt dat het verouderingsproces vertraagt.

Hij gebruikt ook resveratrol met wat vet voedsel om het lichaam te beschermen tegen het mogelijke ontstaan van ziekten zoals kanker, Alzheimer of diabetes, gezien de ontstekingsremmende eigenschappen.

Zijn ochtendroutine bestaat uit een kopje koffie, gevolgd door een kopje groene thee. Daarnaast raadt hij aan om de eiwitinname te beperken, vooral rood vlees. Rood vlees bevat namelijk TMAO, of Trimethylamine N-Oxide, dat in verband wordt gebracht met hartaandoeningen.

Wat vis met af en toe kippenmeel werkt prima voor de gevierde onderzoeker. Hij stelt ook het gebruik van een blauwlichtbril voor om de slaapkwaliteit te verbeteren voordat u naar bed gaat.

Supplementen van David Sinclair: Een overzicht

Nu u op de hoogte bent van het dieet van David Sinclair, laten we eens een snelle blik werpen op de complete supplementenstapel waar de onderzoeker de voorkeur aan geeft. De merken of supplementen in kwestie worden niet onderschreven of gepromoot. Lezers die besluiten Sinclairs voorbeeld te volgen, moeten eerst hun arts raadplegen voordat ze supplementen gaan gebruiken die hij aanbeveelt (zoals onthuld in interviews en in zijn boek).

Trimethylglycine of TMG

Methylgroepen helpen bij de normale replicatie van cellen op DNA-niveau. Verlaagde niveaus kunnen slechte genen aanzetten, zoals oncogenen die kanker kunnen veroorzaken. TMG richt zich precies daarop. Het helpt het lichaam te beschermen tegen het verlies van verschillende methylgroepen. Een overmatige hoeveelheid nicotinamide (NAM) in het lichaam kan ervoor zorgen dat de methylaten worden uitgescheiden in de vorm van urine. Sinclair suggereert dat het gebruik van TMG-supplementen helpt bij de dopamine- en creatinesynthese.

Resveratrol en NMN

Sinclair neemt ook elke ochtend 1000mg NMN &; 500mg resveratrol poeder. Af en toe combineert hij deze supplementen, waardoor ze biobeschikbaar worden, met wat zelfgemaakte yoghurt. Volgens David wordt resveratrol beschouwd als het gaspedaal voor het sirtuineen. Aan de andere kant functioneert NMN als brandstof voor hetzelfde gen. Beide zijn nodig om te functioneren, en de één zonder de ander heeft niet veel invloed.

Apoptose, metabolisme, celvorming, celoverleving, ontstekingsregulatie en gezonde veroudering zijn allemaal gekoppeld aan sirtuïnes.

Metformin

Een ander cruciaal supplement van David Sinclair is Metformine. Zijn dagelijkse inname is 1 gram per dag, waarbij de dosering is verdeeld in twee delen van 0,5 gram ‘s ochtends en ‘s avonds. Van Metformine is bekend dat het de levensduur van dieren verlengt via activering van de AMPK-route (AMP-Activated Protein Kinase). Op dit moment is er nog geen bewijs voor het effect op mensen, maar er worden proeven mee gedaan.

Vitamine K2 en D3

Zoals David heeft onthuld, heeft hij door zijn familiegeschiedenis een genetische aanleg voor hart- en vaatziekten. Daarom gebruikt hij al sinds zijn 20e voorgeschreven medicijnen om zijn cholesterolgehalte te verlagen. Zijn vitamine-inname komt van babyaspirine, Alfa Liponzuur, Omega-3 visolie, Quercetin, en Fisetin.

Zowel Fisetin als Quercetin zijn flavonoïden die geconsumeerd worden vanwege hun gunstige senolytische eigenschappen.

Zoals we kunnen zien, hebben de supplementen en goede voedingskeuzes van David Sinclair de longevity-onderzoeker zeker geholpen om achteruit, of liever gezegd sierlijk, ouder te worden. Hij geeft ook aan hoe belangrijk regelmatig bloedonderzoek is om ervoor te zorgen dat de gezondheidsvooruitgang goed in de gaten wordt gehouden. Nu vervuiling en een slechte levensstijl een tol eisen op het gebied van longevity, is het belangrijk om verstandige keuzes te maken die helpen om de impact op DNA-niveau te verslaan.

hoogwaardige supplementen  Liposomale technologie Gemaakt in de EU Door derden getest lab

Ervaar het leven ten volle want je verdient het beste! Probeer de supplementen van Purovitalis!

Share:

Picture of Purovitalis News

Purovitalis News

Close

Prof. Dr. Andrea Maier

Prof. Dr. Andrea Maier is internist en hoogleraar veroudering (“longevity medicine”) aan de Vrije Universiteit in Amsterdam en de Universiteit van Melbourne, Australië. Ze bestudeert het verouderende lichaam en zoekt naar anti-verouderingsbehandelingen. Ze leidt het Center for Healthy Longevity in Singapore.
Waarom gaan we geleidelijk achteruit tijdens ons gemiddelde leven van meer dan 80 jaar? Kunnen we dat proces stoppen? Of misschien zelfs omkeren? En in hoeverre zouden we dat eigenlijk moeten willen? Maier geeft praktische tips over hoe we onze levensduur kunnen verlengen en tegelijkertijd gezond kunnen blijven.

Onderwerpen waar Andrea Maier het over heeft

  • Gezondheid
  • Veroudering en verjonging
  • Interventies om veroudering tegen te gaan
  • Gerontologie
  • Innovatie in de geneeskunde
  • Geneeskunde

 

Achtergrond Andrea Maier

Andrea Maier studeerde in 2003 af in de geneeskunde aan de Universiteit van Lübeck. Ze specialiseerde zich in interne geneeskunde aan het Leids Universitair Medisch Centrum en koos vervolgens voor de subspecialisatie Geriatrie. Hier begon haar onderzoek naar veroudering.

Waarom herhaalservice?

Bij het nemen van supplementen is consistentie de sleutel. Het kan een tijdje duren voordat u resultaten ziet, daarom is de herhaalservice kosteneffectief.

*vanaf €35 euro