GRATIS VERZENDING | Bij bestellingen boven €35

Wat betekent longevity? Gezond blijven op oudere leeftijd!

Wat betekent lang leven? Gezond blijven op oudere leeftijd!

Gezond blijven op oudere leeftijd!

Wat betekent longevity? Om dat te beantwoorden moeten we eerst een stukje geschiedenis induiken. Door de toenemende vervuiling en ongezonde levensstijl is de gemiddelde levensverwachting gedaald. Terwijl de generatie van onze grootouders 80, 90 of zelfs 100 jaar oud werd, komen wij niet in de buurt. Dit hangt af van het deel van de wereld waar u vandaan komt. Volgens Statista is de gemiddelde levensverwachting voor 2019 wereldwijd 72,74. Hoewel dit hoger is dan de levensverwachting in 2009, die 70,25 was, zijn we nog lang niet gezond te noemen.

Moderne medicijnen hebben de gevolgen van dodelijke ziekten zeker verzacht, maar het aantal chronische ziekten is toegenomen. Dus, hoe kan iemand langer leven? Wat is longevity? Hoe kan iemand langer leven? Is gezond eten de manier? Of is het genetica?

Laten we meer leren over wat longevity is, en het belang van gezond blijven op oudere leeftijd onderzoeken, evenals enkele tips om uw welzijn te behouden terwijl u ouder wordt!

Longevity: Wat betekent het?

Eenvoudig gezegd betekent longevity een langere levensduur hebben dan gemiddeld. Het gaat echter niet alleen om de cijfers. Het is meer een optelsom van verschillende factoren, waaronder ook levenskwaliteit. Het heeft geen zin om een leven te leiden waarin u zich ziek voelt en meestal in het ziekenhuis ligt.

Tegenwoordig is onze levensverwachting beter dankzij moderne technologie en medicijnen, maar gezond zijn is iets anders. Preventieve zorg en een gezonde levensstijl zijn de dingen waar we ons op moeten richten om die gezonde jaren te verlengen.

Speelt genetica een rol bij longevity? Nou, het antwoord is zowel ja als nee. Hoewel genetica een rol speelt, kunnen sterfterisico’s altijd worden beperkt door te kiezen voor een gezonde levensstijl.

Door de betekenis van longevity te ontcijferen en de ware essentie ervan te begrijpen, kunnen de risicofactoren worden beperkt. Strikt genomen gaat het meer om het begrijpen van uw levensduur dan van uw gezondheid.

Van levensduur tot gezondheid, de longevity curve

Levensverwachting koppelen aan levensduur

Nu de absolute levensduur steeds betekenislozer wordt, heeft de wetenschap een nieuwe kijk op levensduur nodig. In deze context is er een nieuwe term ontstaan: de levensduur.

Levensverwachting en levensduur worden soms door elkaar gebruikt, maar de term “levensduur” verwijst naar het aantal jaren dat iemand in goede gezondheid kan leven, zonder ziek te worden. De afgelopen decennia is de levensverwachting wereldwijd gestaag toegenomen, maar de levensduur heeft dat niet bijgehouden.

Volgens onderzoeken is het verschil tussen levensverwachting en gezondheidsverwachting ongeveer 9 jaar. Maar dat is nog niet alles. Volgens schattingen van de WHO zal een Duitser die vandaag geboren wordt, slechts 71 van de 82 jaar van zijn of haar leven in gezonde conditie doorbrengen. 11 jaar minder levenskwaliteit.

De levensverwachting

Sociale, klinische en wetenschappelijke elementen spelen allemaal een rol bij het verlengen van de levensduur. Het vertragen van het verouderings- en ziekteproces is essentieel als we ons leven willen verbeteren. Het is essentieel om tijd en geld te besteden aan studie, waardoor we informatie kunnen verzamelen die ons zal helpen bij het streven naar behandeling en een langere gezondheid.

Of het nu gaat om een specifieke ziekte of om veroudering in het algemeen, het maakt eigenlijk niet uit. U helpen uw levenskwaliteit te verbeteren is het hoofddoel van Purovitalis. De essentie van Longevity is terug te vinden in al onze producten. Nicotinamide Mononucleotide of NMN, Quercetine, Resveratrol, Hyaluronzuur en Spermidine zijn enkele van onze geavanceerde supplementen voor een gezonde levensduur, net als de Biologische Leeftijdstest. Gezondheid op lange termijn begint of stopt echter niet met een enkele test of een handvol supplementen die u in een opwelling neemt. Het behoud van uw welzijn begint bij uzelf!

Tips for healthy life in old age.

Tips voor een gezond leven op oudere leeftijd

Als we ouder worden, is het essentieel om prioriteit te geven aan onze gezondheid en ons welzijn om een bevredigend en plezierig leven te kunnen leiden. Gezond blijven op oudere leeftijd vereist een veelzijdige aanpak die zowel fysieke, mentale als sociale aspecten omvat. Hieronder bespreken we zes belangrijke tips voor het behouden van een goede gezondheid en het verlengen van uw levensduur als u ouder wordt. Deze tips zullen u helpen om een holistische benadering te ontwikkelen om gezond te blijven op oudere leeftijd, zodat u de basis legt voor een levendig en bevredigend leven tot ver in uw gouden jaren.

1. Regelmatig bewegen

Tenzij uw arts u strikt heeft afgeraden, is er geen excuus om bij de pakken neer te zitten. Volgens onderzoek kan regelmatige matige lichaamsbeweging het verouderingsproces helpen verminderen. Lichaamsbeweging helpt de spierkracht van het lichaam te verbeteren en helpt problemen zoals rugpijn of spierpijn te verminderen. Het helpt ook om uw lichaamsbalans te verbeteren en ongelukken te voorkomen. Onze botten verliezen hun dichtheid naarmate we ouder worden en kunnen zelfs breken bij een lichte val. Een goed evenwicht is dus essentieel.

Bovendien zijn er nog veel meer voordelen van regelmatig bewegen als u ouder wordt. Het kan ziekten als diabetes, osteoporose of hartaandoeningen uitstellen of zelfs voorkomen. Lichte en regelmatige lichaamsbeweging kan ook uw adrenaline stimuleren. Dit helpt op zijn beurt uw algemene humeur te verbeteren en eventuele symptomen van depressie te verlichten.

Ouderdom staat er ook om bekend cognitieve aandoeningen te veroorzaken, die met een actieve levensstijl voorkomen kunnen worden.

2. Een uitgebalanceerd dieet is goed voor longevity

Gezond blijven en genieten van longevity betekent niet dat u honger moet lijden. Eerlijk gezegd gaat het er meer om een evenwicht op uw bord te vinden. Van koolhydraten tot vetten en omega-vetzuren, elke maaltijd die u nuttigt moet rijk zijn aan basisvoedingsstoffen. Bovendien suggereren studies ook dat het eten van een goede hoeveelheid groenten u helpt jong en gezond te blijven voor een optimale levensduur.

3. Slaap, maar overdrijf het niet

We weten allemaal hoe belangrijk slaap is. Als u meer dan 48 uur niet slaapt, begint uw lichaam tekenen van onrust te vertonen. Gemiddeld wordt 7 tot 8 uur slaap aanbevolen voor een gemiddeld mens. Naarmate we ouder worden, kunnen we echter vrij snel moe worden. Hierdoor kunt u zich te vaak slaperig voelen.

Dit betekent niet dat u mokken koffie moet drinken om niet te hoeven slapen. Naast uw 8 uur slaap, kunt u een paar powernaps nemen wanneer uw lichaam dat echt nodig heeft. Een of twee keer per dag een powernap van 20 tot 30 minuten kan u bijvoorbeeld helpen om actief te blijven.

Slapen is goed. Maar overdrijf het niet.

4. Heb een sociaal leven

Naarmate we ouder worden, worden onze sociale contacten minder. U feest misschien niet meer de hele nacht door zoals vroeger, maar een sociaal leven hebben is belangrijk. U kunt met uw vrienden optrekken, telefoneren of zelfs samen koken. Samenzijn met mensen van wie u houdt kan uw oxytocine stimuleren en u helpen om u gelukkig te voelen. Dit feel-good hormoon helpt ook om ontspanning en kalmte op te wekken. Bovendien vermindert het ontstekingen in het lichaam.

U kunt ook betekenisvolle relaties met vrienden opbouwen door hobby’s en passie voor iets te delen.

5. Vermijd roken en alcohol

Met mate drinken kan goed voor u zijn, maar roken is helemaal niet goed. Maar zelfs met drinken kunt u gemakkelijk de aanbevolen limiet overschrijden. Bovendien kan jarenlang zwaar drinken of roken u sneller doen verouderen.

De tekenen aan de oppervlakte zijn echter niet oppervlakkig. Ze zijn een afspiegeling van wat er van binnen gebeurt. Hoe gezonder u bent, hoe jonger u eruitziet en hoe langer u leeft. Vroegtijdige veroudering draagt bij aan een slechte gezondheid en verhoogt risico’s zoals hartproblemen.

Het is dus ideaal om niet te drinken voor uw gezondheid en toekomst.

6. Regelmatige medische controles

Zelfs als u een gezonde levensstijl leidt, kunt u daar niet 100% zeker van zijn. Het is dus belangrijk om uw lichaam regelmatig te laten controleren door uw arts. In plaats van verschillende artsen te bezoeken, kunt u beter bij één arts blijven. Zo kan uw arts uw medische geschiedenis vaststellen en u beter behandelen.

Het kan geen kwaad om ander medisch advies te krijgen als u niet tevreden bent. Maar het belangrijkste is om het advies van één arts op te volgen om verwarring te voorkomen.

Koop nmn supplement van purovitalis, met de hoogste opnamen en meeste zuivere kwaliteit

Conclusie over longevity

Nu u uw checklist hebt om gezond te blijven op oudere leeftijd, is het tijd om aan de slag te gaan. Ga niet overhaast te werk. Het is niet erg om fouten te maken en soms de controle te verliezen. Het belangrijkste is echter om discipline op te brengen en terug te komen als u van het pad afraakt. Vergeet niet dat longevity niet simpelweg lang leven is; het gaat meer om uw geluk, gezondheid en tevreden zijn zolang u leeft. Als u deze tips omarmt om gezond te blijven op oudere leeftijd, kunt u het beste uit uw latere jaren halen en een gevoel van voldoening en welzijn bevorderen.

hoogwaardige supplementen  Liposomale technologie Gemaakt in de EU Door derden getest lab

Ervaar het leven ten volle want je verdient het beste! Probeer de supplementen van Purovitalis!

Share:

Picture of Purovitalis News

Purovitalis News

Close

Prof. Dr. Andrea Maier

Prof. Dr. Andrea Maier is internist en hoogleraar veroudering (“longevity medicine”) aan de Vrije Universiteit in Amsterdam en de Universiteit van Melbourne, Australië. Ze bestudeert het verouderende lichaam en zoekt naar anti-verouderingsbehandelingen. Ze leidt het Center for Healthy Longevity in Singapore.
Waarom gaan we geleidelijk achteruit tijdens ons gemiddelde leven van meer dan 80 jaar? Kunnen we dat proces stoppen? Of misschien zelfs omkeren? En in hoeverre zouden we dat eigenlijk moeten willen? Maier geeft praktische tips over hoe we onze levensduur kunnen verlengen en tegelijkertijd gezond kunnen blijven.

Onderwerpen waar Andrea Maier het over heeft

  • Gezondheid
  • Veroudering en verjonging
  • Interventies om veroudering tegen te gaan
  • Gerontologie
  • Innovatie in de geneeskunde
  • Geneeskunde

 

Achtergrond Andrea Maier

Andrea Maier studeerde in 2003 af in de geneeskunde aan de Universiteit van Lübeck. Ze specialiseerde zich in interne geneeskunde aan het Leids Universitair Medisch Centrum en koos vervolgens voor de subspecialisatie Geriatrie. Hier begon haar onderzoek naar veroudering.

Waarom herhaalservice?

Bij het nemen van supplementen is consistentie de sleutel. Het kan een tijdje duren voordat u resultaten ziet, daarom is de herhaalservice kosteneffectief.

*vanaf €35 euro