GRATIS VERZENDING | Bij bestellingen boven €35

Peter Attia’s supplementen: Wat hij neemt & inzichten uit zijn boek

Portret van Peter Attia, een expert op het gebied van gezondheid, supplement en voeding.

Ben je ook zo gefascineerd als wij door de welzijnsroutines van longevity-experts? Dr. Peter Attia, een autoriteit op het gebied van gezondheidsoptimalisatie, heeft onze aandacht getrokken. Van de supplementen die Peter Attia neemt tot de waardevolle inzichten in zijn boek: we duiken in de gezondheidsgewoontes van deze vooraanstaande arts. Bereid je voor, want dit is meer dan alleen een supplementen overzicht – dit is een diepgaande verkenning van Dr. Attia’s wereld! Laten we zijn geheimen samen ontrafelen.

Wie is Peter Attia?

Dr. Attia begon zijn reis aan de medische faculteit van Stanford University. Na zijn studie werkte hij vijf jaar als chirurg in het beroemde Johns Hopkins Hospital, waar hij werd uitgeroepen tot ‘topassistent’

Daarna werkte hij twee jaar bij de National Institutes of Health. Daar deed hij in het National Cancer Institute onderzoek naar behandelingen tegen huidkanker, met name behandelingen die gebruik maken van het immuunsysteem.

Early Medical is zijn geesteskind, een digitaal portaal dat een meeslepende patiëntenervaring biedt. Het gaat niet om snelle biohacks, maar om solide wetenschap, verfijnde expertise en uitvoerbare tactieken om de gezondheid te verbeteren.

Voor liefhebbers van audio is de podcast van Dr. Attia, “The Drive“, een goudmijn met meer dan 50 miljoen downloads. Het biedt een breed scala aan gezondheidsonderwerpen, van details over lichaamsbeweging tot inzichten in mentaal welzijn.

Peter Attia’s supplementen

Peter Attia’s supplementen zijn – of in ieder geval bijna allemaal – dezelfde die hij zijn patiënten voorschrijft. Hier zijn er enkele die hij aanbeveelt:

Vitamine D: Hij is voorstander van een op maat gemaakte aanpak van vitaminesupplementen, waarbij de inname moet worden afgestemd op de individuele behoeften. Vooral tijdens de minder zonnige wintermaanden heeft hij het over het belang van het in de gaten houden van iemands vitamine D-niveaus. Deze vitamine is van fundamenteel belang voor de werking van ons immuunsysteem en de gezondheid van onze botten. Bekijk Purovitalis Liposomale Vitamine D om de waarden het hele jaar door optimaal te houden.

Vitamine B6: Peter Attia’s supplementenroutine bevat Vitamine B6, essentieel voor de juiste werking van de hersenen. Recente studies in 2022 toonden aan dat het de stemming verbetert en angst vermindert, dankzij zijn rol in het stimuleren van de GABA-productie, een hersenontspanner.

Magnesium: Dr. Attia herinnert ons aan de vele gezondheidsvoordelen van magnesium, zoals het goed laten werken van onze spieren en het stabiel houden van onze bloeddruk. We moeten in de gaten houden hoeveel magnesium we innemen, vooral als we misschien niet genoeg uit ons voedsel halen.

Eiwitpoeder: drinkt elke dag een eiwitshake, wat hem helpt om zijn macro-doelen voor eiwitten te bereiken.

Hij zoekt naar een hoogwaardig wei-eiwit isolaat, dat weinig vet en koolhydraten bevat. Hij combineert meestal 25 g smaakloos met 25 g gearomatiseerd (gezoet met sucralose) om het smaak te geven zonder overdreven zoet te zijn.

Ashwagandha: Dr. Attia staat bekend om zijn potentiële stressverlagende eigenschappen en neemt ashwagandha op in zijn nachtelijke routine. Hij neemt 600 mg om beter te kunnen slapen.

Rapamycine: Rapamycine is een geneesmiddel dat oorspronkelijk werd ontwikkeld als immunosuppressivum. Het heeft ook aandacht gekregen vanwege zijn potentiële voordelen voor longevity. Onderzoek heeft aangetoond dat Rapamycine in bepaalde organismen de levensduur kan verlengen door de mTOR-route te beïnvloeden, die een rol speelt bij celgroei en metabolisme. Door mTOR af te remmen, zou rapamycine verouderingsprocessen kunnen vertragen en een gezonde levensduur kunnen verlengen.

Glycine: Peter benadrukt vaak het belang van slaap. Toch houdt hij zijn slaaproutine vaak geheim. Er zijn momenten dat hij hierover spreekt. In een podcast besprak peter attia zijn supplementen. Hij legde uit hoe hij zijn slaap ondersteunt.

Glycine helpt om sneller in slaap te vallen. Het bevordert ook de trage slaap. Dit zonder je slaap- of waakroutine te wijzigen.

Omega-3 visolie: De supplementenlijst van Peter Attia is niet compleet zonder Omega-3 visolie, die altijd al een plaatsje heeft ingenomen. De voordelen van deze stof zijn talrijk, het kan ontstekingen verminderen, cortisol verlagen en de productie van glutathion stimuleren.

Inzichten uit het boek “Outlive” van Peter Attia

Dr. Attia’s boek “Outlive” dient als een transformerende gids voor diegenen die de reis naar een lang leven willen omarmen. Het boek daagt de traditionele medische perspectieven uit. Het presenteert de lezers een plan. Dit plan verlengt niet alleen het leven. Het verbetert elk onderdeel, zowel fysiek, emotioneel als cognitief.

Peter Attia benadrukt in zijn tot nadenken stemmende werk “Outlive” een paar essentiële pijlers voor het bereiken van zowel levensduur als gezondheid.

De vier ruiters

Om te beginnen heeft Attia het over het vermijden van de “Vier Ruiters”: Hartaandoeningen, Kanker, Hersenaandoeningen en Stofwisselingsziekten. Hij zegt vaak: “We willen meer leven in onze jaren,” wat betekent dat gezondheid op lange termijn de sleutel is. Om gezond te blijven, zegt hij dat we minder suikerhoudende dranken zoals frisdrank moeten drinken. Praten met artsen en onze gezondheidsrisico’s kennen kan ons ook helpen beschermen.

Het belang van lichaamsbeweging

Attia gelooft dat lichaamsbeweging een van de belangrijkste middelen is voor een lang en gezond leven. Misschien zelfs belangrijker dan voeding. Hij zegt: “Lichaamsbeweging is niet alleen om voedsel te verbranden; het helpt onze lichaamscellen”. Probeer minstens 90 minuten per week te sporten om van de voordelen te profiteren. Meng krachttraining met dingen als hardlopen of wandelen. In plaats van voor grote, korte doelen te gaan, is het beter om rustig aan te doen en aan de lange termijn te denken.

Peter Attia’s gedachten over voeding

Wat voeding betreft, denkt Attia dat evenwicht de sleutel is. Hij zegt: “Er is geen perfect dieet voor iedereen Het gaat niet om het volgen van strikte regels, maar om eten wat goed voor je is. Hij denkt dat het belangrijk is om onze spieren sterk te houden. Daarom stelt hij voor om elke dag een goede hoeveelheid eiwitten te eten. Door verschillende gezonde eetgewoonten uit te proberen, zoals minder eten of vasten, kunnen we ontdekken wat het beste is.

Slaap is belangrijk

Tot slot gelooft Attia dat slaap superbelangrijk is. Hij waarschuwt dat te weinig slaap niet alleen moe maakt, maar ook ziek kan maken. Voor een goede gezondheid moeten we streven naar 7-9 uur slaap per nacht. Dingen als kalmeren voor het slapengaan, schermen vermijden en soms natuurlijke slaapmiddelen gebruiken, kunnen ons helpen om beter te slapen.

Conclusie

Dr. Attia reikt ons vernieuwende inzichten aan over gezondheid en levensduur. Hij is meer dan alleen een dokter; hij heeft een diepgaand begrip van hoe ons lichaam functioneert en hoe we dit kunnen optimaliseren.

Peter Attia geeft in zijn boek “Outlive”zijn adviezen over vitamines en supplementen, onthult hij praktische stappen om onze algehele gezondheid te versterken. Deze supplementen vormen een aanvulling op een holistische benadering van welzijn.

Voor wie streeft naar een lang en gezond leven, vormen Dr. Attia’s inzichten een uitstekend startpunt.

hoogwaardige supplementen  Liposomale technologie Gemaakt in de EU Door derden getest lab

Ervaar het leven ten volle want je verdient het beste! Probeer de supplementen van Purovitalis!

Share:

Purovitalis News

Purovitalis News

Close

Prof. Dr. Andrea Maier

Prof. Dr. Andrea Maier is internist en hoogleraar veroudering (“longevity medicine”) aan de Vrije Universiteit in Amsterdam en de Universiteit van Melbourne, Australië. Ze bestudeert het verouderende lichaam en zoekt naar anti-verouderingsbehandelingen. Ze leidt het Center for Healthy Longevity in Singapore.
Waarom gaan we geleidelijk achteruit tijdens ons gemiddelde leven van meer dan 80 jaar? Kunnen we dat proces stoppen? Of misschien zelfs omkeren? En in hoeverre zouden we dat eigenlijk moeten willen? Maier geeft praktische tips over hoe we onze levensduur kunnen verlengen en tegelijkertijd gezond kunnen blijven.

Onderwerpen waar Andrea Maier het over heeft

  • Gezondheid
  • Veroudering en verjonging
  • Interventies om veroudering tegen te gaan
  • Gerontologie
  • Innovatie in de geneeskunde
  • Geneeskunde

 

Achtergrond Andrea Maier

Andrea Maier studeerde in 2003 af in de geneeskunde aan de Universiteit van Lübeck. Ze specialiseerde zich in interne geneeskunde aan het Leids Universitair Medisch Centrum en koos vervolgens voor de subspecialisatie Geriatrie. Hier begon haar onderzoek naar veroudering.

Waarom herhaalservice?

Bij het nemen van supplementen is consistentie de sleutel. Het kan een tijdje duren voordat u resultaten ziet, daarom is de herhaalservice kosteneffectief.

*vanaf €35 euro