NMN verbetert het uithoudingsvermogen

Samen met lichaamsbeweging zijn NMN supplementen effectief in het verhogen van de trainingsprestaties en het uithoudingsvermogen bij atleten van middelbare leeftijd, door het verbeteren van de aërobische capaciteit. Het onderzoek heeft aangetoond dat over de hele wereld atleten manieren vinden om hun uithoudingsvermogen en prestaties te verbeteren. In de afgelopen jaren hebben verschillende substantiële studies bij knaagdieren aangetoond dat de toediening van nicotinamide mononucleotide (NMN) het spieruithoudingsvermogen verhoogt. Maar, gelden deze NMN-gerelateerde trainings- en prestatievoordelen ook voor mensen?

Voor dit doel werd een menselijke studie uitgevoerd door Hu en collega's van de Guangzhou Sport Universiteit die werd gepubliceerd in het Journal of the International Society of Sports and Nutrition. De studie heeft aangetoond dat de orale inname van NMN Poeder de aërobe capaciteit (het verbruik van zuurstof door de spieren) bij volwassen hardlopers aanzienlijk kan verhogen. Bovendien verbetert dit NMN supplement ook het vermogen van uw skeletspieren om zuurstof te gebruiken voor meer energieproductie tijdens duurtraining. Laten we de studie in detail bespreken:

Middelbare leeftijd Man loopt, NMN verbetert uithoudingsvermogen.

Geven NMN supplementen fysieke voordelen voor mensen?

In het afgelopen decennium heeft een dierstudie aangetoond dat de NMN supplementen bij knaagdieren een positief effect hebben op de inspanningsprestaties, gezonde veroudering, en een betere levensduur. Zo verhoogt NMN de energieproductie, wat uiteindelijk het fysieke uithoudingsvermogen met 50% verbetert. Bovendien ondersteunt het verschillende fysiologische kenmerken, waaronder insulinegevoeligheid en neuronfuncties.

Bovendien hebben sommige onderzoeken aangetoond dat NMN-supplementen ook de insulinegevoeligheid en de spierfuncties bij pre-diabetische vrouwen en mannen van 60 jaar verbeteren.

Combinatie van training met NMN om het uithoudingsvermogen te verbeteren

Om te onderzoeken of atleten van middelbare leeftijd en gezonde atleten ook vergelijkbare voordelen van NMN krijgen, vulden Hu en collega's hardlopers aan met 300, 600, of 1200 mg NMN poeder gedurende 6 weken. In deze duur werden deze 3 doseringsgroepen 5 tot 6 keer per week gedurende 40 tot 60 minuten getraind en vervolgens blootgesteld aan long- en hart inspanningstesten.

De resultaten van duurtrainingstests hebben aangetoond dat de NMN-supplementen het vermogen van het lichaam om zuurstof op te nemen en aan de lichaamsweefsels af te geven aanzienlijk verbeteren met doseringen van 600 en 1200 mg/dag.

Figuur 1: De tabel laat zien dat de atleten die NMN supplementen gebruiken meer zuurstofopname en aëroob vermogen hebben in vergelijking met degenen die dat niet deden.

Figuur 1: De tabel laat zien dat de atleten die NMN supplementen gebruiken meer zuurstofopname en aëroob vermogen hebben in vergelijking met degenen die dat niet deden.

Hoge doseringen NMN worden goed getolereerd

Hu en collega's onderzochten ook of NMN supplementen schadelijk zijn voor hardlopers of niet. Interessant is dat geen van de hardlopers bijwerkingen vertoonde zoals een abnormale hartslag. Dus, dit supplement is veilig en wordt goed verdragen bij een dosis van 1200 mg/dag.

Conclusie

De bevindingen van de studie suggereren dat NMN supplementen effectief zijn in het verbeteren van zuurstofverbruikscapaciteit bij atleten van middelbare leeftijd. Het kan ook hun trainingsprestaties en uithoudingsvermogen verbeteren.

Referenties


1. https://www.nmn.com/news/human-trial-nmn-enhances-exercise-endurance-runners


2. https://www.nmn.com/what-is-nmn


3. https://www.cell.com/cell/fulltext/S0092-8674(18)30152-1#relatedArticles


4. https://www.nmn.com/precursors/nmn-benefits-side-effects-dosage


5. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/34238308/