Voedingsmiddelen die nicotinamide-adenine-dinucleotide (nad+) bevatten

Ons lichaam heeft verschillende vitaminen, enzymen of brandstoffen nodig voor aanvullende behoeften. Eiwitten en andere behoeften helpen bij de opbouw van spieren. Koolhydraten geven op een andere manier energie, en water zorgt ervoor dat u niet uitgedroogd raakt. Ook helpt het bij de spijsvertering, en vitaminen als A, C en D helpen het immuunsysteem te versterken. Laten we eens kijken welke voedingsmiddelen rijk zijn aan NAD+ :

voeding rijk aan nad+, vrouwen met mandje verse biologische groenten in de hand

Wat is Nicotinamide Adenine Dinucleotide (NAD+)?

Nicotinamide, dat pas in 1906 werd ontdekt door William John Young, is een co-enzym dat noodzakelijk is voor elke cel, nodig voor verschillende stofwisselingsprocessen in ons lichaam. Biologische processen waar NAD+ essentieel voor is zijn :

  • Het reguleren van metabolisme en cellulaire verouderingsprocessen.
  • Actief betrokken bij het herstel van DNA en behulpzaam voor hetzelfde in de functies van poly (ADP- ribose).

In adenosinedifosfaat-ribose (ADP) is NAD+ direct nodig voor de controle van calciumsignalering, processen in het zenuwstelsel en hersen- en immuunfuncties.

Voedingsmiddelen rijk aan NAD+

Andere manieren om de NAD+-niveaus in evenwicht te brengen en te verbeteren dan een gezonde levensstijl, lichaamsbeweging en intermittent fasting zijn natuurlijke, maar ook voedingssupplementen. NAD+ (nicotinamine adenine dinucleotide) is een alternatieve vorm van vitamine B3. Hier zijn voedingsmiddelen die rijk zijn aan NAD+:

  • Zonnebloempitten
  • Pinda's
  • Eieren
  • Gestoomd of gebakken gevogelte
  • En vissen zijn goede keuzes om het niveau van NAD+ te verhogen.
  • Raw natural food inname voor een gezond dieet
  • Volkorenvoeding en vermindering van wit meel, brood en rijst

2-3 glazen verrijkte koemelk per dag helpen om NAD+ op te slaan en te gebruiken, omdat nicotinamineribo in melk voorkomt en op natuurlijke wijze wordt omgezet in NAD+. Paddenstoelen zijn ook uitstekende voedingsmiddelen die rijk zijn aan NAD+. Ze bevatten vitamine B en verhogen uiteindelijk de productie van NAD+. Laat alcohol links liggen, want het heeft de neiging de efficiëntie van NAD+ in het lichaam te remmen. Ketogeen diëten met weinig koolhydraten zouden een vergelijkbaar effect kunnen hebben op het NAD+ niveau. Hier is een uitgebreide lijst van voedingsmiddelen die NAD+ bevatten:

  • Groenten zoals: groene erwten, broccoli, spinazie, asperges, zoete aardappelen.
  • Fruit zoals avocado's, bananen en guaves.
  • Vis - tonijn, zalm
  • Kalkoen
  • Lever
  • Rundvlees
  • Varkensvlees
  • Linzen
  • Limabonen
  • Granen
  • Bruine rijst
  • Chia zaden
  • Pijnboompitten
  • Zoete maïs
  • Medium gebakken aardappelen
  • Magere kipfilet
  • Gist- nicotinamine riboside zit ook in gist.
  • Koemelk

NAD+ verhogen met supplementen

Naast natuurlijke producten en diëten is van verschillende supplementen bewezen dat zij in menselijk onderzoek het NAD+-niveau verhogen:

NMN + Resveratrol supplement bundle

Ook is er een soort NAD+ intermediair om het cellulaire en mitochondriale NAD+ te verhogen. Hoewel deze supplementen nog niet door de FDA zijn goedgekeurd, is raadpleging van een arts vóór inname verplicht. Zoals tryptofaan en asparaginezuur.

NAD is dus verantwoordelijk voor verschillende sleutelprocessen van ons lichaam die zonder NAD zouden vastlopen. NAD ondersteunt niet alleen sierlijke veroudering, maar helpt ons DNA zichzelf te herstellen, en een gezond dieet helpt ook bij het eten en slapen op het juiste moment, volgens de behoeften van ons lichaam. Met voordelen als natuurlijke verbetering van de gezondheid van de hersenen, verhoging van de celenergieniveaus, herstel van cellen en verbeterde spierkracht, zijn de opbrengsten voor de gezondheid exponentieel.

Lees hier meer over wat NAD+ is en waarom het belangrijk is.