Wat betekent longevity? Gezond blijven op oudere leeftijd!

Gezond blijven op oudere leeftijd!

Wat betekent longevity? Om dat te beantwoorden moeten we eerst een beetje in de geschiedenis duiken. Door de toenemende vervuiling en ongezonde levensstijl is de gemiddelde levensverwachting gedaald. Terwijl de generatie van onze grootouders 80, 90 of zelfs 100 jaar oud werd, komen wij niet in de buurt. Dit hangt af van het deel van de wereld waar je vandaan komt. Volgens statistieken is de gemiddelde levensverwachting voor 2019 wereldwijd 72,74. Hoewel dit hoger is dan de levensverwachting in 2009, die 70,25 bedroeg, zijn we nog lang niet gezond te noemen.

Moderne medicijnen hebben de gevolgen van dodelijke ziekten zeker vertraagd, maar de chronische ziekten zijn in aantal toegenomen. Dus, hoe kan men langer leven? Wat is een longevity? Hoe kunnen we langer leven? Is gezond eten de manier? Of is het genetica?

Laten we meer leren over wat longevity is en wat tips zijn om gezond te blijven als je ouder wordt!

Wat betekent longevity? Gezond blijven op oudere leeftijd!

Longevity: Wat betekent het?

Eenvoudig gezegd betekent longevity een langere levensduur dan gemiddeld. Het gaat echter niet alleen om de cijfers. Het is meer een optelsom van verschillende factoren, waaronder ook de kwaliteit van hetleven. Het heeft geen zin een leven te leiden waarin je je ziek voelt en meestal in het ziekenhuis verblijft.

Tegenwoordig is onze levensverwachting beter dankzij moderne technologie en medicijnen, maar gezond zijn is iets anders. Preventieve zorg en een gezonde levensstijl zijn zaken waarop we ons moeten richten om die gezonde jaren te verlengen.

Speelt genetica een rol bij een longevity? Het antwoord is zowel ja als nee. Hoewel genen een rol speelt, kunnen sterfterisico's altijd worden beperkt door te kiezen voor een gezonde levensstijl.

Door de betekenis van een longevity te ontcijferen en de ware essentie ervan te begrijpen, kunnen de risicofactoren worden beperkt. Strikt genomen gaat het meer om het begrijpen van de levensduur dan van de gezondheid.

Van levensduur naar gezondheidsduur, de levensduurcurve

Levensverwachting koppelen aan levensduur

Nu de absolute levensduur steeds betekenislozer wordt, heeft de wetenschap behoefte aan een nieuwe kijk op de levensduur. In dit verband is een nieuwe term ontstaan: de levensduur.

Levensverwachting en levensduur worden soms door elkaar gebruikt, maar de term "levensduur" verwijst naar het aantal jaren dat iemand in goede gezondheid kan leven, vrij van ziekten. De levensverwachting is de laatste decennia wereldwijd gestaag toegenomen, maar de levensduur heeft geen gelijke tred gehouden.

Volgens studies bedraagt het verschil tussen levensverwachting en gezondheidsverwachting ongeveer 9 jaar. Maar dat is nog niet alles. Volgens schattingen van de WHO zal een Duitser die vandaag wordt geboren slechts 71 van de 82 jaar van zijn of haar leven in gezonde conditie doorbrengen. 11 jaar minder levenskwaliteit.

De levensverwachting

Sociale, klinische en wetenschappelijke elementen spelen allemaal een rol bij het verlengen van de levensduur. Het vertragen van het verouderings- en ziekteproces is essentieel als we ons leven willen verbeteren. Het is essentieel om tijd en geld te besteden aan studie, waardoor we informatie kunnen verzamelen die ons helpt bij het streven naar behandeling en verlenging van de gezondheid.

Als het gaat om een specifieke ziekte of veroudering in het algemeen, maakt het niet zoveel uit. U helpen uw levenskwaliteit te verbeteren is het hoofddoel van Purovitalis. De essentie van Longevity is terug te vinden in al onze producten. Nicotinamide Mononucleotide of NMN, Quercetine, Resveratrol, Hyaluronzuur en Spermidine (binnenkort) zijn enkele van onze geavanceerde supplementen voor een gezonde levensduur, net als de Biologische Leeftijdstest. Gezondheid op lange termijn begint of stopt echter niet met een enkele test of een handvol supplementen die in een opwelling worden genomen. Het behoud van uw welzijn begint bij uzelf!

Tips for healthy life in old age.

Tips voor een gezond leven op oudere leeftijd

1. Regelmatig bewegen

Tenzij uw arts het u ten strengste heeft afgeraden, is er geen excuus om bij de pakken neer te zitten. Volgens onderzoek kan regelmatige bescheiden lichaamsbeweging het verouderingsproces helpen verminderen. Oefeningen helpen de spierkracht van het lichaam te verbeteren en helpen problemen zoals rugpijn of spierpijn te verminderen. Het helpt ook uw lichaamsbalans te verbeteren en voorkomt ongelukken. Onze botten verliezen met de jaren hun dichtheid en kunnen al bij een lichte val breken. Een goed evenwicht is dus essentieel.

Bovendien zijn de voordelen van regelmatige lichaamsbeweging op oudere leeftijd nog veel groter. Het kan ziekten als diabetes, osteoporose en hartziekten uitstellen of zelfs voorkomen. Lichte en regelmatige lichaamsbeweging kan ook uw adrenaline stimuleren. Dit helpt op zijn beurt uw algemene stemming te verbeteren en eventuele symptomen van depressie te verlichten.

Ouderdom staat ook bekend om cognitieve aandoeningen, die kunnen worden voorkomen met een actieve levensstijl.

2. Een evenwichtig dieet is goed voor een lang leven

Gezond blijven en genieten van een lang leven betekent niet dat je honger moet lijden. Eerlijk gezegd gaat het meer om een evenwicht op je bord. Van koolhydraten tot vetten en omega-vetzuren, elke maaltijd die u nuttigt moet rijk zijn aan basisvoedingsstoffen. Bovendien suggereren studies ook dat het eten van een goede hoeveelheid groenten je helpt jong en gezond te blijven voor een optimale levensduur.

3. Slaap, maar overdrijf het niet

We weten allemaal hoe belangrijk slaap is. Slaap langer dan 48 uur niet, en je lichaam begint tekenen van nood te vertonen. Gemiddeld wordt 7 tot 8 uur slaap aanbevolen voor een gemiddeld mens. Naarmate we ouder worden, kunnen we echter vrij snel moe worden. Hierdoor zou je je te vaak slaperig kunnen voelen.

Dit betekent niet dat je mokken koffie moet drinken om niet te hoeven slapen. Naast je 8 uur slaap, kun je een paar powernaps nemen wanneer je lichaam dat echt nodig heeft. Bijvoorbeeld, 20 tot 30 minuten powernap één of twee keer op de dag kan je helpen om actief te blijven.

Sleep is good. But don't overdo it.

4. Heb een sociaal leven

Naarmate we ouder worden, verminderen onze sociale banden met de tijd. Je gaat misschien niet meer de hele nacht doorfeesten zoals vroeger, maar een sociaal leven hebben is belangrijk. U kunt rondhangen met uw vrienden, telefoneren of zelfs samen koken. Samenzijn met mensen van wie je houdt kan je oxytocine stimuleren en je helpen je gelukkig te voelen. Dit feel-good hormoon helpt ook om ontspanning en kalmte op te wekken. Bovendien vermindert het ontstekingen in het lichaam.

Je kunt ook betekenisvolle relaties met vrienden cultiveren door hobby's en passie voor iets te delen.

5. Vermijd roken of het drinken van alcohol

Met mate drinken kan goed zijn, maar roken is helemaal niet goed. Maar zelfs met drinken kan men gemakkelijk de aanbevolen limiet overschrijden. Bovendien kan jarenlang zwaar drinken of roken u sneller doen verouderen.

De tekenen aan de oppervlakte zijn echter niet oppervlakkig. Ze zijn representatief voor wat er van binnen gebeurt. Hoe gezonder u bent, hoe jonger u eruitziet en hoe langer u leeft. Vroegtijdige veroudering draagt bij tot een slechte gezondheid en verhoogt risico's zoals hartproblemen.

Het is dus ideaal om je te onthouden van drinken voor je betere gezondheid en toekomst.

6. Regelmatige medische controles

Zelfs als u een gezonde levensstijl leidt, kunt u niet 100% zeker zijn. Daarom is het belangrijk om je lichaam regelmatig te laten controleren door je arts. Probeer in plaats van verschillende artsen te bezoeken, bij één arts te blijven. Zo kan uw arts uw medische geschiedenis vaststellen en u beter behandelen.

Het kan geen kwaad een ander medisch advies te vragen als u niet tevreden bent. Maar het belangrijkste is dat u het advies van één arts volgt om verwarring te voorkomen.

Conclusie over longevity

Nu u uw checklist hebt om ook op oudere leeftijd gezond te blijven, is het tijd om aan de slag te gaan. Ga niet overhaast te werk. Het is goed om soms fouten te maken en de controle te verliezen. De sleutel is echter om discipline op te brengen en terug te komen als je van het pad afraakt. Vergeet niet, lang leven is niet simpelweg lang leven. Het gaat meer om je geluk, gezondheid en tevreden zijn zolang je leeft.