Effecten van intermittent fasting: Gids voor gezondheid oud worden

Inleiding

Als we denken aan een gezonder leven, denken de meesten van ons aan het elimineren van slechte dingen, zoals roken of het eten van ongezond eten. Maar in plaats van te proberen het slechte uit ons leven te bannen, kunnen we ons ook richten op het toevoegen van goede dingen aan ons leven. Intermittent fasting (of periodiek vasten) is een manier om iets goeds aan je leven toe te voegen om je gezondheid en longevity (gezond ouder worden) te verbeteren. Laten het eens hebben over de Intermittent Fasting voordelen, en of Intermittent fasting + koffie het vasten niet verbreekt.

Intermittent fasting health, what are the benefits. Intermittent fasting coffee is it allowed?

Intermittent fasting is a set eating schedule to optimise metabolism and increase weight loss. If practised correctly, the IF can be a significant lifestyle change that leads to weight loss and weight management. The 16/8 method and the 5:2 method are the two most prevalent techniques for intermittent fasting.

Hoe is Intermittent Fasting ontstaan?

Vasten wordt al eeuwenlang beoefend, maar is de laatste tijd populairder geworden door de opkomst van het intermittent fasting (periodiek vasten). Intermittent fasting is niet echt een nieuw idee - het werd voor het eerst geïntroduceerd door Hippocrates 2.500 jaar geleden. Intermittent fasting is een vorm van vasten die je aanmoedigt om korte periodes te vasten.

Intermittent fasting hoeft niet ingewikkeld te zijn:

De meeste mensen gebruiken een late lunch en volgen de tijdgebonden maaltijden. Deze eenvoudige verandering heeft verschillende voordelen:

  • Hoe meer u vast (tot 24 uur), hoe meer voordelen u zult ondervinden. Volgens studies begint je lichaam al na 24 uur vasten meer cellen in de lever aan te maken.

Er zijn veel theorieën over de beste manier van leven om gezond te blijven als je ouder wordt. De meeste van deze theorieën hebben betrekking op een dieet of lichaamsbeweging, en hoewel ze allemaal het overwegen waard zijn (en sommige misschien zelfs kloppen), is er één waar je waarschijnlijk nog niet van gehoord hebt en bijzonder effectief blijkt te zijn.

    Intermittent Fasting voordelen

    Er zijn veel gezondheidsvoordelen van intermittent fasting, en het is goed om die te kennen. Sommige van de bovenstaande onderzoeken zijn gedaan bij dieren, terwijl andere zijn gedaan bij volwassen mensen. Het is vermeldenswaard dat de resultaten kunnen variëren, afhankelijk van iemands leeftijd en andere factoren.

    Bij dierproeven voorkwam intermittent fasting zwaarlijvigheid en verbeterde het zelfs het uithoudingsvermogen. In menselijke studies verloren mensen met overgewicht door intermittent fasting af met behoud van spiermassa. En in zes korte studies met zwaarlijvige volwassen mensen leidde intermittent fasting tot gewichtsverlies.

    Hoewel het waar is dat IF niet voor iedereen is weggelegd en niet moet worden gebruikt als middel om gewicht te verliezen, is een van de belangrijkste voordelen die onderzoekers hebben gevonden het positieve effect ervan op de hersenen. Een studie bij muizen toonde aan dat intermittent fasting het werkgeheugen en het verbale geheugen bij volwassen mensen verbetert.

    Andere studies hebben aangetoond dat intermittent fasting voor de gezondheid ook beschermt tegen cognitieve achteruitgang, een natuurlijk onderdeel van het ouder worden. Het verbetert het geheugen en versterkt de verbindingen tussen neuronen in je hersenen. Dit betekent dat je cognitieve vaardigheden bij regelmatig gebruik zullen verbeteren, maar ook dat je gemakkelijker nieuwe dingen zult leren.

    Vasten was ook goed voor de gezondheid van de weefsels, want bij dieren verminderde het de schade tijdens operaties en verbeterde het de resultaten.

    Intermittent fasting koffie, Kun je nog koffie drinken als je vast?

    Intermittent fasting koffie

    Koffie is de meest geconsumeerde drank ter wereld. In de Verenigde Staten worden dagelijks ongeveer 400 miljoen kopjes koffie gedronken. Elke man, vrouw en kind in Amerika drinkt drie koppen koffie per dag! Na aardolie is koffie 's werelds tweede meest waardevolle grondstof. Koffie is een populaire drank die al millennia lang wereldwijd door mensen wordt gedronken.

    Een kop zwarte koffie kan tijdens IF worden gedronken zonder het vasten te verbreken. De 'Intermittent Fasting Koffie' is een nul-calorie drank. Het is toegestaan water, thee of andere calorievrije dranken te nuttigen of een laag aantal calorieën te nuttigen tijdens het vasten. Dus waarom snijdt koffie zijn cafeïnehoudende tegenhangers af?

    Zwarte koffie bestaat uit water en gebrande koffiebonen. Wanneer de bonen worden gebrand, komen de natuurlijke oliën in de bonen vrij en worden ze vermengd met het water. Het resultaat is een donkerbruine vloeistof die geen vet (zoals volle melk) of suiker (zoals gearomatiseerde siroop) bevat. Zwarte koffie kan vrij worden ingenomen tijdens intermittent fasting omdat het geen calorieën bevat.

    Als je echter iets calorierijks aan je koffie toevoegt, verbreek je het vasten. Zwarte koffie bestaat uit gemalen koffiebonen die cafeïne kunnen bevatten. Het cafeïnegehalte van een kopje zwarte koffie hangt af van de hoeveelheid gemalen koffie die wordt gebruikt en de zettijd. Een kop gefilterde zwarte koffie zal ongeveer 60 milligram (mg) cafeïne bevatten op zijn sterkste en zwakste punten tijdens het zetten. De natuurlijke oliën in de bonen komen vrij en worden gecombineerd met het water wanneer ze worden gebrand.

    Mag je koffie drinken bij intermittent fasting?

    Ja, u kunt zwarte koffie drinken tijdens het vasten. U kunt ook decaf koffie drinken als u wilt, of thee. Het is belangrijk te onthouden dat je aankomt als je meer calorieën binnenkrijgt dan je lichaam gedurende de dag aan energie nodig heeft. Dus als je iets aan je koffie toevoegt dat calorieën bevat, verbreek je het vasten. U kunt tijdens de vastenperiode ook een calorievrije dranken drinken, zoals water.

     

     

    Wat telt precies als ontbijt als je IF beoefent? Er zijn veel manieren om het te interpreteren - sommige mensen zeggen dat je alleen moet eten tijdens een acht-uur venster in de ochtend; sommigen zeggen 10 uur; anderen kunnen beweren dat het ze niet kan schelen; ze eten niet tot die tijd. Het is acceptabel om zwarte koffie te drinken als onderdeel van je dagelijkse routine. Als het nog geen deel uitmaakt van je routine, maar intermittent fasting werkt voor jou, probeer het dan eens!

    Conclusie

    Wie meer wil weten over intermittent fasting kan het beste een deskundige raadplegen en met zijn huisarts overleggen. Wees erop voorbereid om enkele momenten van honger te voelen en je aan te passen aan de verandering in het eetschema, maar het is een teken dat het lichaam went aan deze nieuwe levensstijl. De gezondheidsvoordelen van intermittent fasting is het potentiële gewichtsverlies en de algemene voordelen tegen veroudering. Niettemin moet iedereen voorzichtig te werk gaan, omdat het lichaam de hele dag brandstof en voedingsstoffen nodig heeft om goed te kunnen functioneren. Voor meer gezondheid en longevity hacks klik hier.