David Sinclair supplementen wat neemt hij? zijn gezondheid en dieet protocol

David Sinclair is geen nieuwe naam, zeker niet voor diegenen die een gezonde levensstijl nastreven. Deze 52-jarige maestro is professor en onderzoeker aan de Harvard Medical School. Zijn focus ligt op veroudering, wat inderdaad een hot topic is voor de huidige generatie die een gezonde en vervullende levensstijl wil leiden. Hij is ook medeoprichter van meerdere biotechbedrijven, waaronder Liberty Biosecurity Board, ArcBio, Metrobiotech, Genocea Biosciences, Sirtris Pharmaceuticals, en nog veel meer. Als u een van zijn foto's bekijkt, zult u zien dat hij er met zijn 52 jaar nog jong uitziet, terwijl de meesten van ons al rimpels en andere tekenen van veroudering beginnen te krijgen als we de 40 naderen. Voor sommigen begint het begin van het verouderingsproces al op 30-jarige leeftijd. 

David Sinclair supplementen, wat neemt hij? Zijn gezondheid en dieet protocol

Dus, wat helpt deze getalenteerde onderzoeker om er zo jong en gezond uit te zien? Welke supplementen neemt hij om de effecten en tekenen van veroudering te vertragen? Laten we eens een korte blik werpen op de supplementen en het dieet van David Sinclair die hij dagelijks gebruikt.

David Sinclair's dagelijkse longevity routine begrijpen

Voordat we de supplementen van David Sinclair bekijken, willen we eerst nagaan hoe een dag in zijn leven eruit ziet.

Het eerste wat hij doet is veel vlees en gefrituurd voedsel vermijden. Volgens Sinclair kunnen zijn darmbacteriën daar niet goed tegen. Dit kan ook gebeuren bij de meeste zware eters. We hebben zowel goede als slechte bacteriën in onze maag, maar de goede bacteriën helpen bij de spijsvertering. Licht voedsel met een minimum aan olie of bewerking is dus de sleutel.

David Sinclair Dieet

Kenmerkend voor een David Sinclair dieet is dat kaas en groenten samen worden gekookt of zelfs rauw worden geserveerd. De focus is om het zo rauw mogelijk te houden, maar wel met mate. Een andere onthulling van David Sinclair's dieet is dat hij zich al meer dan tien jaar niet meer heeft overgegeven aan een grote maaltijd met toetjes. Een lepeltje of twee kan echter geen kwaad. De sleutel is om controle en matiging te oefenen.

Bovendien eet David Sinclair minstens twee weken lang slechts één maaltijd per dag. Wat beweging betreft, loopt hij drie keer per week minstens 20 kilometer op zijn loopband. Daarnaast doet hij ook aan lichte haltertraining met een hoger aantal herhalingen die hij snel uitvoert voor meer kracht en een betere aërobe impact.

SSinclair beschouwt zwaarlijvigheid als even schadelijk als roken. Het handhaven van een rationele BMI (Body Mass Index) is dus van cruciaal belang. Een ideaal getal dat hij voorstelt ligt tussen 23 en 25. Onlangs zijn in het dieet van David Sinclair quercetine en fisetine opgenomen. Het eerste helpt bij een snelle immuniteitsboost en vermindert allergieën. Fisetine werkt als een antioxidant, een cruciaal ingrediënt dat het verouderingsproces helpt vertragen.

Hij gebruikt ook resveratrol in combinatie met bepaalde vette voedingsmiddelen om het lichaam te beschermen tegen het mogelijk ontstaan van ziekten zoals kanker, Alzheimer of diabetes, gezien de ontstekingsremmende eigenschappen.

Zijn ochtendroutine bestaat uit een kop koffie, gevolgd door een kop groene thee. Daarnaast raadt hij aan de inname van eiwitten te beperken, met name rood vlees. Dat komt omdat rood vlees TMAO bevat, of Trimethylamine N-Oxide, dat in verband is gebracht met hartziekten.

Een beetje vis met af en toe kipmeel werkt prima voor de gevierde onderzoeker. Hij suggereert ook het gebruik van een blauwlichtbril om de slaapkwaliteit te verbeteren voordat je naar bed gaat.

 

David Sinclair supplementen: Een overzicht

Nu u het dieet van David Sinclair kent, laten we eens een kijkje nemen in de complete supplementenstapel waar de onderzoeker de voorkeur aan geeft. Er is geen aanbeveling of promotie van de merken of supplementen in kwestie. Iedere lezer die besluit Sinclair's voorbeeld te volgen, zou eerst met zijn arts moeten overleggen voordat hij supplementen gaat gebruiken die hij aanbeveelt (zoals onthuld in interviews en in zijn boek).

Trimethylglycine of TMG

Methylgroepen helpen bij de normale celreplicatie op DNA-niveau. Verarmde niveaus kunnen slechte genen aanzetten, zoals oncogenen die kanker kunnen veroorzaken. TMG richt zich juist daarop. Het helpt het lichaam te beschermen tegen het verlies van verschillende methylgroepen. Een te grote hoeveelheid Nicotinamide (NAM) in het lichaam kan ertoe leiden dat de methylaten in de vorm van urine worden uitgescheiden. Sinclair suggereert dat het gebruik van TMG-supplementen helpt bij de synthese van dopamine en creatine.

Resveratrol en NMN

Sinclair neemt ook elke ochtend 1000mg NMN & 500mg resveratrol. Hij combineert deze supplementen, waardoor ze biobeschikbaar worden, af en toe met wat zelfgemaakte yoghurt. Volgens David wordt resveratrol beschouwd als het gaspedaal voor het sirtuïne-gen. Aan de andere kant functioneert NMN als een brandstof voor hetzelfde. Beide zijn nodig om te functioneren, en het een zonder het ander heeft niet veel invloed.

Apoptose, metabolisme, celvorming, celoverleving, ontstekingsregulering en gezonde veroudering zijn allemaal verbonden met sirtuïnes.

Metformin

Een ander cruciaal supplement van David Sinclair is Metformine. Zijn dagelijkse inname is 1g/dag, met de dosering verdeeld in twee delen van 0,5 gram 's morgens en dan 's avonds. Van Metformine is bekend dat het de levensduur van een dier verlengt via activering van de AMPK (AMP-Activated Protein Kinase) route. Momenteel is er geen bewijs van het effect ervan op mensen, maar er zijn proeven aan de gang.

Vitamin K2 en D3

AZoals David heeft onthuld, heeft hij door zijn familiegeschiedenis een genetische aanleg voor hart- en vaatziekten. Daarom slikt hij al sinds zijn 20e medicijnen op recept om zijn cholesterolgehalte te verlagen. Zijn vitamine-inname bestaat uit baby aspirine, Alpha Lipoic zuur, Omega-3 visolie, Quercetin, en Fisetin.

Zowel Fisetine als Quercetine zijn flavonoïden die worden geconsumeerd vanwege hun gunstige senolytische eigenschappen.

Zoals we kunnen zien, hebben de supplementen van David Sinclair en de goede voedingskeuzes de langlevendheidsonderzoeker zeker geholpen om achterwaarts of liever elegant ouder te worden. Hij geeft ook aan hoe belangrijk regelmatige bloedtesten zijn om ervoor te zorgen dat de gezondheidstoestand goed in de gaten wordt gehouden. Met vervuiling en een slechte levensstijl die een tol eisen op de levensduur, is het belangrijk om inzichtelijke keuzes te maken die helpen de impact op DNA-niveau te verslaan.