Etenswaren die Nicotinamide Mononucleotide (NMN) bevatten: De Lijst van 2022

NMN is een veilige metaboliet van vitamine B3 die reeds in het menselijk lichaam wordt aangetroffen. NMN, ook bekend als nicotinamide mononucleotide is een natuurlijk voorkomende verbinding die de productie stimuleert van een andere verbinding die NAD of nicotinamide adenine dinucleotide wordt genoemd. De precursoren van (NAD+) zijn nicotinamide riboside (NR) en nicotinamide mononucleotide (NMN). NAD+ of nicotinamide adenine dinucleotide is een verbinding die in elke cel van het menselijk lichaam wordt aangetroffen. Het is betrokken bij veel kritieke processen, waaronder energiemetabolisme, DNA-reparatie en genexpressie. Studies tonen aan dat NAD+ afneemt met het ouder worden. Daarom wordt het essentieel om de NAD pool te ondersteunen en aan te vullen, wat cruciaal is voor het bevorderen van een goede gezondheid en welzijn.

Afbeeldingen van groene groenten die NMN bevatten

Een interessante vraag die de laatste tijd de ronde doet is welke voedingsmiddelen nicotinamide mononucleotide bevatten. Hoewel NMN in minieme hoeveelheden kan worden gevonden (minder dan 2mg/100g-voedsel), bevatten de volgende etenswaren edamame, broccoli, komkommer, avocado's, tomaten, rauw rundvlees, en garnalen nicotinamide mononucleotide.

Gelukkig zijn er veel voedingsmiddelen die rijk zijn aan nicotinamide mononucleotide. De voedingsstof NMN is het meest aanwezig in fruit- en groentesoorten. Gelukkig moeten veel van deze groenten en fruit regelmatig in uw dieet voorkomen. NMN-rijke groenten zoals broccoli en kool bevatten 0,25-1,12 en 0,0-0,90 mg NMN/100 gm, vruchten zoals avocado en tomaat bevatten 0,36-1,60 en 0,26-0,30 mg NMN/100 gm, terwijl rauw rundvlees 0,06-0,42 mg NMN/100 gm heeft. Het is een goede kook hack om op te merken dat NMN afbreekt boven 95 graden Fahrenheit. Dus om NMN verlies te voorkomen, moet u uw groenten lichtjes koken door ze te stomen. U kunt zelfs overwegen ze rauw te eten. U kunt de NMN meer beschikbaar maken door het licht stomen van vezelrijke groenten, zoals broccoli en kool. Zorg er echter voor dat het niet te gaar wordt. Met geen van deze die tot de exotische categorie behoren, zijn hier enkele nicotinamide mononucleotide voedingsmiddelen die je actief in je maaltijden zou moeten verwerken.

  1. Melk – Koemelk is een goede bron van Riboside Nicotinamide (RN). Het bevat 3,9µmol NAD+ in een liter verse koemelk. De volgende keer dat u melk consumeert, verhoogt u uw calciuminname, wordt u jonger en vertraagt u veroudering.
  2. Vis – Vis staat bekend om zijn sterke aroma en zachte witte vlees en wordt wereldwijd geconsumeerd. Nog een reden om vis te consumeren is dat sommige vissoorten vrij hoge hoeveelheden NAD+ in zich hebben. Terwijl tonijn een andere vis is dat nicotinamide mononucleotide bevat in 20,5mg (milligram) hoeveelheid NAD+, bevat zalm 10,1mg per kop van de chemische verbinding. Het is tijd om je dosis NMN binnen te krijgen via tonijn, sardines, en zalm.
  3. Champginons – Champignons zijn een populaire in verschillende samenlevingen wereldwijd. Afhankelijk van het recept, kunnen ze gekookt worden in een stoofpot of verwerkt worden in een soep. Wist u dat champignons helpen bij het op natuurlijke wijze verhogen van het NAD-gehalte? Paddenstoelen bevatten veel NAD+. Bijvoorbeeld, in elk kopje Crimini Champignon, krijg je 3,3mg NAD+ en een hoge bron van NMN.
  4. Kip - Een andere optie die lekker is en een grote bron van NMN. Gegrild, geroosterd of gestoofd, het maakt niet uit wat de stijl is, kippenvlees is een geweldige bron van hoge NAD+ omdat het 9,1mg (milligram) van deze chemische verbinding bevat.
  5. Gist – Gist is een populair ingrediënt dat wordt gebruikt om brood en andere bakkerijproducten te maken, omdat het het deeg doet rijzen. Gist bevat Riboside Nicotinamide (NR), een precursor van NAD. In feite bevat gist zelfs meer NAD+ per deel dan wat in melk wordt waargenomen! Vandaar dat het consumeren van gebak met wat gist kan bijdragen tot jonger worden.
  6. Volle granen – Wanneer groenten, voedingsmiddelen of granen gekookt of verwerkt worden, verliezen ze hun voedingswaarde en vitaminebron. Vitamine B3 bevat ook NR dat de precursor is van NAD. Daarom wordt aanbevolen om rauwe groenten te consumeren en hele granen te nemen in plaats van bewerkte eten.
  7. Groene Groenten – Zoals reeds gezegd, bevatten groene groenten allerlei voedingsstoffen die op verschillende manieren heilzaam zijn. Studies hebben uitgewezen dat groene groenten een geweldige bron van NAD zijn voor het menselijk lichaam. Enkele van deze groenten zijn erwten en asperges, maar hieronder volgen nog enkele andere voorbeelden.
  8. Avocado - Avocado is ook een ander voedingsmiddel dat nicotinamide mononucleotide bevat, met ongeveer 0,45-2,4 mg aanwezig in elke 150-grams vrucht. Perfect om op brood te smeren of zelfs om guacamole van te maken, avocado's zijn een heerlijke en nutriëntenrijke vrucht. Ze staan bekend om hun gezonde vetten, kalium en eiwitten. Vergeet niet deze toe te voegen aan al uw favoriete gerechten voor die extra romigheid. Het is moeilijk om iemand te vinden die niet van avocado houdt.
  9. Broccoli - Broccoli is nog zo'n nicotinamide mononucleotide voedingsmiddel dat tal van andere gezonde voedingsstoffen bevat. Je kunt het grillen, stomen, dippen in je favoriete saladedressing of zelfs rauw eten. Het is rijk aan vezels en gezonde koolhydraten om een goede spijsvertering te bevorderen. Een 148-gram portie broccoli bevat ongeveer 0,37-1,68 mg NMN.
  10. Kool - Wist u dat uw favoriete romige BBQ bijgerecht eigenlijk NMN bevat? Een kop versnipperde kool bevat ergens tussen 0.175-0.78 mg NMN, plus veel kalium en vitamine C. Dat komt neer op ongeveer 70 gram kool. Dus neem je vanavond koolsla op in je avondeten?
  11. Komkommer - Komkommers zijn heerlijk om te snacken of toe te voegen aan je favoriete broodje of salade. Dus, hoe je ook geniet van deze hydraterende vruchten, je zult ook genieten van wat NMN! Met 1 - 7,5 milligram NMN per 400-gram komkommer ongeveer, is het een van de meest overvloedige bronnen van NMN.
  12. Edamame - Edamame zijn onrijpe sojabonen gekookt of gestoomd en gezouten. Het is ook een uitstekende bron van NMN. In een portie van een kopje, krijg je 0,37-1,68 mg NMN. Niet alleen dat, maar je krijgt ook een indrukwekkende 17 gram eiwit!

Interessant is dat, ook al komt NMN van nature voor in veel voedselbronnen, je nooit genoeg NMN binnen kunt krijgen. Om dit te bewijzen, alleen al om 250 mg NMN per dag te krijgen, moet je 100 kg broccoli, 69 kg avocado, of 416 kg rundvlees consumeren. Dit is vrijwel onmogelijk, wat de behoefte aan NNN supplementen noodzakelijk maakt.

Product Image of Liposomal NMN by Purovitalis

Interessant is dat NMN direct aan cellen kan worden toegevoegd zonder omzetting in NAD. Ervoor kiezen om NMN toe te voegen biedt een meer directe weg naar het bevorderen van celmetabolisme. Het is een snellere manier om anti-aging te bevorderen. Bovendien heeft nicotinamide mononucleotide een verbeterde insuline activiteit en productie, wat resulteert in extra metabole voordelen. In het bijzonder kunnen NMN supplementen helpen bij het verlichten van metabole aandoeningen zoals diabetes, vette leverziekte en obesitas en het verlengen van de levensduur.

Het eten van groenten die rijk zijn aan NMN zal helpen om uw lichaam's natuurlijke voorraden van NAD+ te behouden. Echter, als u er zeker van wilt zijn dat u genoeg NMN binnenkrijgt en voor een prijs die niet zwaar op uw bankrekening drukt, zou u supplementen moeten overwegen. Gemaakt met behulp van hoogwaardige ingrediënten, biedt Purovitalis u producten die u kunnen helpen uw kracht en energie terug te krijgen zoals toen u jong was. NMN supplementen van Purovitalis zijn alles wat u nodig heeft om uw cellen gezond te houden en tekenen van veroudering te verminderen en tegelijkertijd vitaliteit te bevorderen.

Het eerste teken dat u zult merken om te bepalen of NMN supplementen werken of niet, is uw energieniveau. U zult ook een langere uithoudingsvermogen hebben en niet zo snel moe worden. Andere tekenen kunnen zijn gewichtsverlies, verhoogde bloedglucose niveaus die dalen, het gevoel op de top van je spel te zijn, en verhoogde algemene prestaties fysiek en mentaal.

Zoals met alle supplementen van Purovitalis, zult u het meeste voordeel ondervinden van aanpassingen in uw levensstijl, zoals meer bewegen, een gezond dieet, stressbeheersing en voldoende rust.